Jak przetrwać ciąże w okresie jesiennym?

Nadchodząca jesienna aura nie sprzyja samopoczuciu w szczególności, gdy jesteśmy w ciąży. Ogólne wahania nastroju jeszcze częściej dają o sobie znać w tym okresie. Na co zwrócić uwagę, aby jesienna pogoda nie wpływała na nasze zdrowie i humor?

Okres wielu chorób i przeziębień

Zmieniające się temperatury i deszcz nie wypływają korzystanie na nasze zdrowie. Łatwo doprowadzić do rozwoju chorób w okresie jesiennym. Jednak wówczas, gdy już dopadnie nas przeziębienie, nie możemy stosować żadnych ogólnodostępnych leków. Najlepszym rozwiązaniem będzie udanie się do lekarza, który poinformuje Cię, jakie lekarstwa będziesz mogła zażywać, które przede wszystkim są bezpiecznie. Ponadto warto wtedy skorzystać z domowych sposobów – mleko z miodem, herbata z cytryną i sokiem malinowym, inhalacje z soli i wiele innych.

Zadbaj o skórę

Pielęgnacja skóry w ciąży to najważniejszy element, jeśli zależy nam, aby stan naszej cery po porodzie był znacznie lepszy. Tutaj również jesteśmy narażeni na wszelkiego rodzaju dolegliwości takie, jak obrzęki i uczucie ciężkości nóg czy świąd skóry. Pojawiają się zazwyczaj w wyniku zatrzymania wody w organizmie. Rozwiązaniem może być nie tylko spacer, który usprawni przepływ krwi, ale również odpowiednie preparaty do tego przeznaczone, które odprężą i dadzą natychmiastową ulgę. Świąd skóry to wynik rozciągania i napięcia naskórka, który zostanie złagodzony specjalnym balsamem bądź kremem, który wyrówna to uczucie i nawilży skórę. Ponadto brak elastyczności i  sprężystości powoduje rozstępy, który są najczęstszym dyskomfortem wśród kobiet w ciąży. Dlatego polecamy olejek przeciw rozstępom Mustela, który zwiększa elastyczność i pomoże zapobiec im powstaniu.

Postaw na zbilansowaną dietę i ruch

To normalne, że w ciąży tyjemy, mamy większe zachcianki oraz wahania nastrojów. Dlatego, aby unormować wszystkie czynniki, które wpływają na nas i naszą ciążę niekorzystanie, należy rozpocząć od prawidłowej diety oraz odpowiedniej dawki ruchu. Powinniśmy wzbogacić swój codzienny jadłospis w większą ilość warzyw i owoców oraz przede wszystkim unikać słodyczy oraz fast-foodów. Wystarczy, że będziemy jeść pełnowartościowe posiłki, które zostaną dodatkowo wzbogacone różnymi witaminy, które wpłyną odpowiednio na naszą odporność oraz samopoczucie. Ponadto warto pić dużą ilość wody niegazowanej, która nawodni nasz organizm. Również odpowiednia dawka ruchu jest jak najbardziej wskazana – przede wszystkim spacer. Można również skorzystać ze specjalnych ćwiczeń przeznaczonych dla kobiet w ciąży.

Zadbaj o swoją garderobę

Jeśli jesteś w zaawansowanej fazie ciąży, warto postawić na większe i znacznie cieplejsze ciążowe ubrania. Jesień to także okres wspomnianych przeziębień oraz chorób, na które jesteśmy znacząco podatne. Warto zaopatrzyć się w dużo cieplejsze ubrania, w których będziemy czuć się wygodnie. Przez zmieniającą się temperaturę  na jesień należy przygotować się na każdą pogodę – tą cieplejszą, jak i zimniejszą. Nie przejmuj się wagą i tym, że źle wyglądasz. Wzrost wagi jest normalnym procesem, dlatego ciążowe ubrania to konieczność – minie trochę czasu, zanim wrócisz do formy po ciąży. Dlatego warto je zostawić po porodzie w swojej szafie.

2018-09-21T14:13:33+02:00