Czy można przygotować organizm do ciąży?

Do ciąży zdecydowanie warto się przygotować. Łatwiej ją zniesiesz, a także szybciej wrócisz do formy po porodzie. Wpłynie to również korzystnie na Twoje samopoczucie, ciało, ale również późniejszy rozwój maluszka.

Zacznij od zmian!

Tryb życia, jaki będziesz prowadzić przed zajściem w ciążę, wpływa na jej przebieg w trakcie oraz sprzyja szybkiej regeneracji po porodzie. Warto udać się do lekarza, który wykona odpowiednie badania, a także podpowie, jak powinno się o siebie zadbać. Kilka miesięcy przed rozpocznij przygotowywać swój organizm do przyjęcia maluszka ( nie później niż na około trzy lub cztery miesiące przed).

Przede wszystkim zadbaj o swoje ciało. Popracuj nad kondycją. Systematyczna aktywność fizyczna będzie wskazana. Rower, basen, jogging, czy fitness to odpowiednia i ciekawa forma aktywności. Możesz postawić na treningi kardio lub ćwiczenia siłowe. Jednak w tym przypadku poproś o pomoc doświadczonego trenera lub instruktora, który pomoże ułożyć Ci plan treningowy. Pamiętaj o zbilansowanej diecie. Zrezygnuj oczywiście ze wszelkich używek.. Ciężkostrawne i smażone potrawy odstaw w zapomnienie. Posiłki gotowane na parze lub duszone to lepsza propozycja. Ogranicz słodycze, fast foody oraz słodkie i gazowane napoje. Pamiętaj o owocach, warzywach, naturalnych tłuszczach i orzechach. W prawidłowo zbilansowanej diecie ważna jest regularność posiłków, co 3-4 godziny. Przed dietą produkty powinny zawierać przede wszystkim kwas foliowy. Wiele lekarzy zaleca stosować go do końca pierwszego trymestru. Dieta również powinna być bogata w żelazo i białko, a także witaminę D oraz kwasy omega-3.

Pielęgnacja ciała

Podczas ciąży skóra przyszłej zmiany zmienia się diametralnie. Dzieje się tak ze względu na rozciągnięcie naskórka spowodowane rosnącym brzuszkiem i dodatkowymi kilogramami. Przed planowanym zajściem w ciąży rozpocznij pielęgnację ciała. Mniej drastycznie skóra odczuje wszelkie zmiany. Na skórę stosuj balsam dla kobiet w ciąży od Musteli, który wzmacnia barierę ochronną, a także chroni naskórek przed jej osłabieniem. Nawilża i odżywia ją. Pamiętaj o pielęgnacji takich miejsc jak: biust, biodra, uda, brzuch. Zaopatrz się w kremy i olejki na rozstępy, które lubią pojawiać się właśnie w tych obszarach. Warto utrzymać skórę w dobrej kondycji, aby cieszyć się w trakcie w ciąży, jak i po niej piękną, pięknym, odżywionym ciałem.

2019-02-25T12:23:49+01:00